söndag 22 juni 2008

Min midsommarhelg

Midsommarhelgen började med en helt sjuk torsdag nere på jobbet, tydligen så handlar i princip alla sista dagen innan midsommar, hehe.. Men det gick vägen och på kvällen åkte jag hem till min Magnus :)
Midsommarafton så åkte vi till Helsingör tillsammans med Magnus familj och vänner till dem. Var riktigt trevligt och vi hade tur med vädret, då vi endast hamnade i en skur.
Magnus och hans kompis köpte öl och gigantiska ölglas, föräldrarna i familjerna köpte snaps, dansk ost, gott bröd och wienerbröd, jag köpte bara glass och en baguette :)

När vi kom över till Helsingborg igen så lämnade två oss för att åka vidare till andra festligheter, och vi åkte vidare till Sofiero där vi lyssnade på sommarvisor, kollade på trädgården och åt äggmackor och wienerbröd. Det var nice :)

Efter att ha vilat oss lite så körde vi hem och lagade den traditionella midsommarmiddagen och åt sedan.. igen :) På kvällen blev det jordgubbar - Såklart :)

Midsommardag blev ganska slö, vilket var väldigt skönt. Jag och Mange hade sovmorgon, sedan spelade vi Wii och kollade på massa Simpsonsavsnitt :) Och på kvällen så hämtade Nilla upp mig så körde vi ner till Jennie i Malmö och hade tjejkväll :)

Så här såg jag ut på jobbet i torsdags.. Vi var väldigt somriga och fina :)



Vila efter äggmackor och wienerbröd på Sofiero

Magnus <3

Fick de här fina rosorna av söta Magnus när vi var på blomstermarknaden i Helsingör :)


Så, det var min midsommarhelg.. Hur har ni haft de?

1 kommentar:

  1. Min midsommarberättelse kommer upp när jag orkar sammanfatta hela, men den är i klass med er så :D.

    Vad hade du väntat dig dagen innan en erkänt stor drickarhelg? Det kommer vara tokrusning, precis som det säkert var i mataffärerna under lördagförmiddagen.

    Vem är det som har Wii? Jag skapade en Mii och spelade lite i lördags. Det är sjukt skoj!

    SvaraRadera