tisdag 8 april 2008

Black and white

Vit och svart, ying och yang, helan och halvan (eller nått).. Det är jag och min syster Sofie..
Gick förbi hennes rum och såg en syn som alltid får mig att skratta:

Golvet till vänster är mitt och golvet (som man visserligen inte han se) till höger, är min söta, stökiga, älskade systers.

Vi är väldigt olika på många vis, jag är någorlunda ordningsam och hon är (som ni ser) inte det. Hon klär sig gärna i svart medan jag är mer ljus och varierad i mina klädval. Hon har tjockt, lite lockigt hår, som hon vill ha så ruffsigt som det går och jag har tunt och väldigt rakt och platt hår, som knappt går att ruffsa till över huvudtaget. Jag är ganska "main-stream" som jag lärt mig av Sofie att det heter, och hon är "alternativ".

Men sen finns det saker som gör oss lika, vi pratar båda en hel del (även om de som känner oss håller med om att Syster faktiskt är värre, hehe), vi diskuterar gärna och vilt (särskillt med varandra) och vi gillar konstnärliga saker som fotografering, målning och dylikt (Sofie är dock konstnärligare än jag och lägger ner mer tid på det). Vi gillar att sjunga, vilket vi brukar göra tillsammans i duetter, som tex My song, från Moulin Rouge. Vi är båda också väldigt kärleksfulla, både i ord och handlingar till våra nära och kära. Liksom resten av vår familj, och påminner varandra om att vi älskar varandra dagligen.

Hon är min syster och jag älskar henne så, men jag umgås helst inte på hennes rum om jag får välja :P Hehe

1 kommentar:

  1. Jäääääääääävlar!!! Hur klarar hon av att ha det så EXTREMT rörigt?

    SvaraRadera