söndag 3 februari 2008

Chokladgodis á la Sandra

Man tar Dumle mini bites, krossade Cheerios (ja, frukostflingorna) och lägger dessa på ett bakplåtspapper. Smällt sedan mörk choklad och häll över dessa så det blir som ett block. Låt stelna och dela sedan i lagom stora bitar och vóila..

Supersmaskigt chokladgodis!

Jag fick inspiration till dessa då Marie förra helgen gjorde liknande, fast med marshmallows och Dumle. Jag gillar inte marshmallows så mycket, så jag valde att krossa i lite Cheerios istället för dem så att godiset skulle bli lite krispigt. Det blev riktigt lyckat :)

3 kommentarer:

  1. Vi gjrode typ sånt julgodis. Hacka pistage - och jordnötter, hacka dumle och dela marschmallows i små bitar. Allt detta lägger man på en plåt och sen häller man smält märk choklad över och låter stelna. Fast nu minns jag inte om man skulle smälta dumlen med? Men jag tror inte det. Haha. Gott var det iaf=) Puss!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Åååååå så gott!!! Det vattnas redan i munnen på mig =0)

    SvaraRadera