måndag 14 januari 2008

Året 2007

1. Gjorde du något 2007 som du aldrig gjort förut?
Handlade på systembolaget, åkte skidor, skaffade körkort.. Och säkert mycket annat som jag inte kommer på nu.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2007?
Inte av de närmsta, men bekanta till mig blev föräldrar i somras.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej

5. Vilka länder besökte du?
Danmark..

6. Är det något du saknade år 2007 som du vill ha år 2008?
En ny, stor säng.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
19 maj, en kväll som alltid får mig att sväva på moln när jag tänker på den :)

8. Vad var din största framgång 2007?
Att jag började min utbildning som folkhälsopedagog och tycker själv att jag utvecklas en hel del som person..

9. Största misstaget?
Hmm..

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nä, inte allvarligt.

11. Bästa köpet?
Min mobil kanske? Den har både en bra kamera och mp3, så är lite allt-i-ett :)

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Körkortet!

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Do you know – Enrique Iglesias
It’s beautiful – The Attic
Grace Kelly – Mika
Everything – Michael Bublé

14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, inte för att jag inte varit glad tidigare år..

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest.. blev ingen utlandssemester som jag egentligen velat.

16. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit mindre sötsaker och snacks kanske? Hehe..

17. Blev du kär 2007?
Ja, och det är jag fortfarande ♥

18. Hur många o.n.s?
Noll

19. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nä.. hatar är ett väldigt kraftfullt ord..

20. Något du önskade dig och fick?
Ja, en cykel bland annat

21. Något du önskade dig men inte fick?
En bil, haha

22. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Fick frukost på sängen på morgonen av stora familjen, sen så kom folk och gratulerade i omgångar under dagen och bjöds på våfflor (eftersom jag fyller år på våffeldagen). På kvällen så kom några vänner och åt middag och spelade spel. Väldigt mysigt!

23. Finns det någonting som skulle gjort 2007 ännu bättre?
Sommaren hade kunnat varit solig och varm!

24. Vad fick dig att må bra?
Magnus, vännerna och familjen.

25. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hmm.. Brukar inte sukta efter kändisar, även om det inte är något fel på lite ögongodis.

26. Vem saknade du?
Jennie, när hon lämnade mig och flyttade till Lund/Malmö (vi bodde grannar innan)

27. De bästa nya människorna du träffade?
Magnus ♥ och klasskompisarna.

28. En värdefull läxa du lärt dig 2007?
Att problem man har med andra människor kanske handlar om en själv och inte den man har problem med.

29. Citera en sångtext som summerar ditt år:
”There's a new wind blowing like I've never known, I'm breathing deeper than I've ever done. And it sure feels good to finally feel the way I do…”
I wanna love somebody - Keith Urban


4 kommentarer:

  1. Den listan känner jag igen =0)

    SvaraRadera
  2. Fan vad jag älskar den låten! Har int ehört den sen jag gick på gymnasiet! I tvåan till och med! Haha.

    SvaraRadera
  3. O.n.s? Är det bara jag som inte direkt fattade vad det betydde? Fick sitta och klura på den ett tag. Låter som du har haft ett helt okej år.

    SvaraRadera