onsdag 23 januari 2008

Lär känna mig bättre

VAD..
Har du på dig idag?
Just nu en svart tunika (har inte gjort mig iordning än..)
Har du gjort under dagen? Hittills har jag bara ätit frukost, kollat på Vänner och börjat plugga lite..
Har du för frisyr? Slarvig knut..
Ska du göra innan dagen är slut? Skriva en sammanfattning på en bok, ta en promenad och ikväll ska jag åka hem till Magnus och ha myskväll :)
Ska du göra imorgon? Ha två föreläsningar, kanske träna.. Tar en dag i taget :)
Vill du göra i helgen? Festa till det med kompisarna!
Åt du senast? Frukost, en nyttig bulle, hallonyoghurt och ett litet glas apelsinjuice.
Är det bästa med dig? Ehm.. jag är väldigt positiv :)
Ogillar du hos dig själv? Inte så mycket just för stunden, men det går ju upp och ner..

NÄR..
Vaknade du i morse?
8.30
Är du rädd? Vet inte, när jag kollar på läskiga filmer.
Grät du senast? Hmm, när jag kollade på sista avsnittet av O.C. för ett par veckor sen, hehe.
Skrattade du senast? 2 minuter sen, hehe
Var du på fest senast? Oj.. det var riktigt längesen.
Var du kär senast? Jag är kär nu :)
Gjorde du senaste något du egentligen inte ville? Igår när jag gick upp och åkte iväg till skolan.
Gav du en komplimang senast? Igår, har inte träffat någon än idag :)

VEM..
Saknar du? Magnus just nu, men det ska jag råda bot på sen idag
Kysste du senast? Magnus :)
Kramade du senast? Mamma när vi sa god natt igår :)
Skulle du vilja se ut som? Jessica Alba
Gjorde dig arg (irriterad) senast? Det vet jag inte, syrran kanske, hehe :P
Gjorde dig glad senast? Hmm.. såg Good Luck Chuck igårkväll, den gjorde mig sjukt glad J
Ringde dig senast? Gunilla igår kväll :) Vi pratade i 2 timmar, hehe..

KAN DU..
Simma fjärilsim?
Nja, är nog inte så bra på det.
Stå på ett ben? Ja, klart..
Sjunga riktigt höga toner? Ganska höga toner i alla fall, hehe..
Baka? Ja, helst kladdkaka – Är godast att äta!
Göra volter? Är väl inte så bra på det, men på studsmatta och sån där tjock matta på gymnastiken.
Hoppa upp på en häst med sadel? Ja, tror jag nog (kanske tar en stund dock, hehe)
Ditt eget mobilnummer? Ja, det kan jag

HAR DU..
Pallat äpplen?
Ja, det gjorde vi jämt i skolan på rasterna, hehe..
Tagit en främling på rumpan? Nja, kanske möjligtvis av misstag.
Tappat något värdefullt i toaletten? Nä, men jag vet några som har, haha..
Sett en hel porrfilm? Nope.
Skrikit åt en lärare? Nä..
Blivit dumpad? Ja…
Förlorat någon nära vän? Nä, inte på ett tragiskt sätt.. Då mer kanske att man växt ifrån varandra.
Varit i Asien? Nä, jag har ju inte det..
Tvångstankar? Ja, haha.. Fast den har blivit mycket bättre. Jag rycker oftast i ytterdörren för att kolla om den är låst ordentligt. Men innan så kunde jag rycka flera gånger och t.o.m. gå tillbaka för att kolla.. Så är det inte längre som tur är ;)
Komplex? Ja, hehe.. Det har vi väl alla?
Rymt hemifrån? Ja, till kullen mittemot huset när jag var liten. Med matsäck och allt, hehe..

HUR...
Mycket pengar har du? Inte så mycket för tillfället, men förhoppningsvis trillar csn-pengarna in vilken dag som helst :)
Bäddar du sängen? Nja, inte alltid..
Ofta städar du? När det behövs (och när jag orkar).
Ofta träffar du din familj? Varje dag mer eller mindre, men olika delar av familjen då mina föräldrar är skilda.
Mycket äter du? Tja, frukost, lunch och middag och gärna mellanmål :) Måltiderna är oftast normalstora. Händer dock att man tar en extra portion när det är riktigt gott, hehe :)

ANTINGEN ELLER:
Glass eller Godis?
Glass!! Vanilj och choklad är favoriterna!
Morgon eller kväll? Det är svårt, men kvällar är mysigare för att man oftast sitter och myser med nära och kära :)
Skidor eller pulka? Skidor nu sen jag testade det :D
Julafton eller födelsedag? Födelsedag, för då får jag frukost på sängen och får bestämma mat o.s.v.
Häst eller hund? Hund, helt klart! Även om hästar är väldigt fina..
Jordgubb eller hallon? Jordgubbar!
Sol eller bada? Sola och bada – Är bäst kombinerat :D
Sommar eller vinter? Just nu är jag trött på den skånska vinterna och längtar till sommaren :)

"Sommar, sommar och sol. Havet och vinden och doft av kaprifol.."

2 kommentarer: