tisdag 22 januari 2008

Promenader

Idag hade vi en föreläsning om cirkulationssystemet, det vill säga hjärtat och kärlen. Det var en riktigt bra föreläsning, och även om man visste och kände igen mycket, så fanns där en hel del som vi kände att vi inte hade koll på. Hon pratade även om hjärt- och kärlsjukdomar och hur man kunde förebygga dessa. En av de förebyggande handlingarna är ju motion. Rekommenderas minst en halvtimmes rask promenad om dagen. När vi talade om det så kände jag hur mitt dåliga samvete kom fram.

Jag har intentionen att promenera varje dag, men det räcker att vädret är lite dåligt eller att jag är lite trött så skippar jag det. Men idag så fick jag motivationen till att skärpa mig (för idag i alla fall). Så när jag hade kommit hem och ätit så gick jag och Lina ut och gick en timme i solskenet :) Det var riktigt kallt, men ändå skönt och alltid roligt att träffa Lina!

Så nu ska jag försöka skärpa mig med mina promenader - Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder (även om jag är skeptisk mot de ordspråket, hehe)

Om en halvtimme vankas det handboll, Ungern-Sverige för er som inte visste ;)
Ha en trevlig kväll!
/Sandra

2 kommentarer:

  1. Det är kanske på grund av alla mina promenader som jag har ett sådant stort och varmt hjärta då? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag ska ut och promenera idag =0)

    SvaraRadera