torsdag 10 januari 2008

Det blev en ny blogg

Är den inte fin? Tyckte att det skulle vara roligt med lite förnyelse, och det var det också.
Skulle idag ägna hela dagen åt att plugga inför tentan, men har inte mått så bra så har blivit att jag kollat på serier istället och nu fixat det här. Fast jag har inte hoppat över pluggandet helt, har bara inte blivit så mycket som jag planerat.

Nu ska jag berätta om mitt nyår och min resa till Idre. Jag var där tillsammans med Magnus, hans föräldrar, hans syster, Chanz (deras hund) Ann-Sofie och Månsson. Vi åkte tidigt på morgonen den 29, och kom hem kvällen den 5. Så det blev 6 dagars skidåkande. Jag som aldrig åkt skidor innan, tyckte att det skulle bli kul att testa, fast visste inte alls om det var något jag skulle tycka om. Men gud så roligt det var! Första dagen i backen var dessutom den bästa man kunde tänka sig. Det hade kommit bra med snö så underlaget var superfint och solen strålade hela dagen.

Jag och Ann-Sofie var nybörjarna. Första timmen så trillade jag inte alls, medan hon låg i snön mest hela tiden, hehe.. Men sen var det ombytta roller nästa timme, så då var det min tur att känna på snön. Tyvärr så åkte bara Ann-Sofie 2 dagar p.g.a. sina knän, den första och sen på nyårsdagen. Men det var synd, för så bra som hon hann bli på den tiden så hade hon blivit grym på hela veckan!
Men jag åkte alla utom eftermiddagen på nyårsafton då jag hade ont i knäna.. Och jag hann nog bli ganska bra (om ni frågar mig). Roligt hade jag i alla fall, och de andra hade roligt åt mig vid ett par tillfällen då jag klantade till det.. Åkte offpist när jag inte riktigt var redo, dessutom var det sjukt djupt, haha.. Marie (Magnus syster) Stod dubbelvikt av skratt när jag äntligen kom fram till den pistade banan igen. Kul att man kan vara till glädje.
Varje eftermiddag när vi kom hem så väntade bastun på oss. Vi var även ute och rullade oss i snön ett par gånger, vilket också var sjukt mysigt. Men kallt! Nyårsafton firades också med bastubad på eftermiddagen, följt av 3-rätters middag, spelande, Grevinnan och betjänten och annat skoj.

Som ni hör så är jag otroligt nöjd med min första skidtur och längtar tillbaka och ser fram emot nästa tur, när den nu blir.


Från vänster: Månsson, Magnus, Marie, Jag och Ann-Sofie

Nä, nu ska jag läsa lite igen.. Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Är väldigt avis när jag läser inlägget om skidor. :) Men jag såg att du läste till folkhälsopedagog?! Jag har tänkt söka in till den utbildningen, undrar om du har lust att maila och berätta lite om den? Hade vart hur snällt som helst!!

    Mvh Sandra
    sandragotland_hif@hotmail.com

    SvaraRadera